Emma Bengts

Live the life you love, and love the life you live!

Cupcakesemlor!

Publicerad 2012-02-28 22:03:23 i Mat & bak



På fettisdagen hade jag tänkt göra semlor, men eftersom jag inte tycker vidare värst om sånt så resulterade det i cupcakesemlor! Och de blev en aning försenade, men det är ju tisdag idag, så... Familjen gillade det, och det är ett väldigt bra alternativ för de som inte gillar semlor! :)

1. Gör helt vanliga muffins.


Vad kan gömma sig här? Är det våfflor?

Nej kolla, det är ju min cupcake-maskin! :D Ett måste för cupcake-älskare!



Mumsmums

2. Skär av toppen och gröp ur lite i mitten.


#Bildtageniallhast

3. Spritsa i vanlijkräm eller annan god smet, och spritsa på grädde.



4. På med lock + florsocker genom sil.









Mumsa och njut! Förvara i en liten låda med lock i kylen så att grädden inte smälter. Om du inte vill att den ska smälta då. Då ställer du den mitt i solen, helst inne, så att inte vinden kyler ner.


Ett smått oseriöst inlägg, men så blir det när man ätit liiite för mycket socker. #HighOnSweets

Måste bara tillägga en sak; Alltså, vispad grädde är inte gott, men ovispad, uäääh fyyy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma Bengts

Jag heter Emma, jag är 17 (snart 18) år och bor i Dalarna! Jag läser just nu till undersköterska, så den mesta tiden av mitt liv går till plugg. Annars bakar jag, allt från tårtor, cupcakes, kakor och bullar till bröd, kex, chips osv. Träning är också ett stort intresse hos mig, och även matlagning, foto, hälsa i allmänhet, skönhet osv! Funderingar eller frågor? [email protected]

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela